Veckobrev 2016 V3

V.48

Hej

På tisdag och torsdag kommer skolans studie- och yrkesvägledare på besök. Hör av er till skolan om ni är intresserade av att boka in en tid med henne.

Vi kommer nu att börja med de nationella proven, under kommande vecka är det den muntliga delen i svenska som gäller. Det är inga fasta datum för de muntliga delarna av ämnesproven, vi utför dem när det passar in i schemat.

OBS! Fredagen den 27/11 har alla elever studiedag.

V.49

Hej

Under veckan som gått har vi haft besök av skolans studie- och yrkesvägledare, flertalet av våra ”nior” träffade henne för vägledning gällande gymnasievalet. Hon kommer tillbaka den 5/2 för att hjälpa till med ansökan till gymnasiet och svara på frågor som dykt upp. Självklart finns vi på skolan till hands för att hjälpa till hela tiden!

På onsdag ska en del elever åka till Tekniska museet, vi åker frånskolan kl.8.50 och räknar med att vara tillbaka kl. 13.30. De elever som ska åka har blivit informerade och vi avslutar skoldagen när vi kommer tillbaka till skolan.

Skolavslutningen firar vi med julegröt på skolan den 18/12, alla är välkomna!

Den lilla skolan med de stora resurserna